دریافت(نظام آموزشی ابتدایی؛اهداف،مشکلات،ویژگیها و امکانات)

نظام آموزشی ابتدایی؛اهداف،مشکلات،ویژگیها و امکانات/نظام آموزشی ابتدایی,اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی,مواد و برنامه های درسی دوره ابتدایی,نظام آموزشی ابتدایی؛اهداف،مشکلات،ویژگیها و امکانات,تاثیر امکانات بر نظام یادگیری,دانلود پایان نامه مدیریت آموزشی,دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی,دانلود پایان نامه مدیریت/42042562/cxe
هم اکنون فایل با موضوع نظام آموزشی ابتدایی؛اهداف،مشکلات،ویژگیها و امکانات آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

هدف از این پایان نامه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات74حجم0/187 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی*قابل استفاده برای رشته علوم تربیتی

مقدمه

تعلیم و تعلم در دنیای امروز مفهومی متفاوت با گذشته دارد. تحول علم و فناوری، تحول در فرایند فعالیتهای آموزشی را انکار ناپذیر ساخته. هرگز نمی توان با طرز تلقی گذشته و سوگیریهای کهنه به دانش آموزان و تربیت آنها نگریست(شعبانی،1385). آموزش صحیح می تواند فرد را به یادگیری علوم و فنون و سعادت، زندگی زیبا و مطلوب هدایت و او را در جهت تعالی و رشد قرار دهد، تا بتواند از امکان و توانمندیهای گوناگون خود در موقعیت ها استفاده کند(سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان،1386). از نظرکمی به خاطر شمول تعداد زیاد دانش آموزان، عمومیت یافتن دوره ابتدایی در مقایسه با سطوح دیگر تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و قسمت عمده ای از امکانات، نیروی انسانی، برنامه های تحقیقاتی در این دوره متمرکز شده است(نجفی،1371).

امکانات و موقعیت مناسب مدارس می تواند منشاء خلاقیت در دانش آموزان گردد میل به یادگیری در آنها را افزایش دهد. اما موقعیت و امکانات نا مناسب مدارس می تواند از جمله عوامل ایجاد بزهکاری در دانش آموزان باشد كه دانش آموزان برای جبران ناكامی ها و شكستهای تحصیلی خود رو به بزهکاری می آورند تا از این راه احساس موفقیت و توانایی کنند(دانه کار ،1372 ). مسایل عمده مربوط به آموزش در مناطق روستایی را می توان در موارد متعددی برشمرد. اولین مسئله، تخصیص كم منابع مالی و انسانی است. علاوه بر این گاهی اوقات کودکان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از طی مسافتی طولانی هستند. به عنوان مثال، در کشور مصر هنگامی که فاصله مدرسه تا خانه یک کیلومتر بوده است؛ بالغ بر 94درصد پسران و72 درصد دختران در مدرسه حضور یافتند، اما با افزایش این فاصله تا حدود دو کیلومتر نرخ یاد شده به ترتیب به 90 تا 64 درصد کاهش یافته است (سجادیه، 1371). با توجه به نقش گسترده ای که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساسترین نهاد اجتماعی می تواند ایفا نماید، تعمیم آموزش و پرورش عمومی به دورترین نقاط جامعه از جمله اهداف نظام آموزشی کشور می باشد، از این رو اهمیت زیر پوشش قرار دادن تمامی لازم التعلیمان و فراهم نمودن فرصت های آموزشی برابر برای همگان روشن می باشد. به همین جهت تمامی راهبردهایی که در زمینه همگانی ساختن آموزش و پرورش به کارمی رود، یک هدف را دنبال می کنند و آن بر خورداری برابر همگان از فرصت های آموزش با کیفیت مطلوب می باشد. همچنین پژوهش ها نشان می دهند که کمبود انگیزه های محیطی باعث عدم رشد هوش و تواناییهای ذهنی افراد می گردد؛ و یک محیط زیرک و با هوش تر شاید انسان هایی با هوش تر و زیرک تر پرورش خواهد داد از طرفی نارسا بودن محیط روستا می تواند تفاوت های هوشی را بین کودکان شهری و روستایی ایجاد کند(میلانی فر،1379). کلمات کلیدی:نظام آموزشی ابتداییاهداف آموزش و پرورش دوره ابتداییمواد و برنامه های درسی دوره ابتدایی فهرست مطالب فصل اول : تعارف و معرفی1-1 مقدمه 12-1 بیان مسأله 23-1 ضرورت و اهمیت تحقیق 44-1 سوال‌های تحقیق 75-1 هدف تحقیق 106-1 تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح 11 فصل دوم : 13مقدمه 141-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی 151-1-2 اهداف اعتقادی 152-1-2 اهداف اخلاقی 163-1-2 اهداف علمی و آموزشی 164-1-2 اهداف فرهنگی، هنری 165-1-2 اهداف اجتماعی 166-1-2 اهداف زیستی 177-1-2 اهداف سیاسی 178-1-2 اهداف اقتصادی 172-2 ویژگی‌های كودكان در دوره ابتدایی 173-2 مواد و برنامه‌های درسی دوره ابتدایی 204-2 درون داده‌های نظام آموزش ابتدایی 221-4-2 منابع انسانی 222-4-2 منابع مادی نظام آموزش ابتدایی 231-2-4-2 منابع كالبدی 232-2-4-2 منابع تجهیزاتی 253-4-2 منابع مالی 255-2 تاثیر امكانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان 266-2 تاثیر امكانات و تجهیزات مدرسه بر معلم 287-2 تاثیر محیط بر فعالیت‌های نظام آموزشی 298-2 كلاس‌های درس چند پایه 309-2 مشكلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس 32 1-9-2 افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن 322-9-2 ترك تحصیل 343-9-2 نارسایی‌های یادگیری ویژه 3510-2 مشكلات رفتاری دانش آموزان در مدارس 371-10-2 ترس از مدرسه 372-10-2 فرار از مدرسه 373-10-2 اختلال لجبازی و نافرمانی 384-10-2 رفتارهای نامناسب یا ناپخته 395-10-2 بیش فعلی همراه با كمبود توجه 396-10-2 اضطراب 407-10-2 بی نظمی در سلوك 4111-2 مدارس و دانش آموزان موفق 4112-2 فضاهای آموزشی مدارس 421-12-2 كلاس درس نظری 422-12-2 كلاس درس تجربی 4313-2 فضاهای پرورشی 451-13-2 كتابخانه 462-13-2سالن چند منظوره 463-13-2 نمازخانه 474-13-2 اتاق فعالیت‌های پرورشی 475-13-2 اتاق بهداشت ركت‌های اولیه 4714-2 فضای اداری 4715-2 فضاهای پشتیبانی یا خدماتی 491-15-2 سرویس‌های بهداشتی 492-15-2 آبخوری دانش آموزان 493-15-2 انبار نظافت و شستشو 494-15-2 انبار تجهیزات و وسایل 4916-2 فضاهای گردش 521-16-2 راهروها 522-16-2 پله‌ها 5217-2 فضاهای باز یا محوطه 531-17-2 فضای صف جمع و تفریح 532-17-2 فضای سبز، باغچه و درختكاری 53 3-17-2 پاركینگ وسایل نقلیه 5418-2 مكان یابی واحدهای آموزش 571-18-2 كاربری‌های سازگار 572-18-2 كاربری‌‌های ناسازگار 573-18-2 جهت یابی 574-18-2 شعاع دسترسی 5819-2 انجمن اولیا و مربیان 5820-2 پیشینه تحقیق 61 منابع 70




"

مطالب دیگر:
🔑معرفی کسب کار خانگی خدمات پادویی🔑طرح توجیهی تولید خمیر فلاف 600 تن در سال🔑طرح توجیهی توليد خمير كاغذ از ضايعات كشاورزي🔑طرح توجیهی چیپس سیب زمینی 1000 تن در سال🔑طرح توجیهی تولید چشم الکترونیک🔑طرح توجیهی تولید چربی گیرهای صنعتی🔑طرح توجیهی تولید بسته بندی چای و قهوه فوری🔑طرح توجیهی چاپ صنعتی (Industrial Printing)🔑طرح توجیهی توليد سركه صنعتی 1500 تن🔑طرح توجیهی توليد سرنگ (Syringe)🔑طرح توجیهی تولید مفتول و سیم از طریق کشش🔑طرح توجیهی تولید شیر و ماست،خامه پاستوریزه🔑طرح توجیهی توليد انواع قطعات باكليتي🔑طرح توجیهی تولید قطعات صنعتی به روش فورجنیک🔑طرح توجیهی تولید کمپوست🔑طرح توجیهی تولید و بسته بندی ماست پاستوریزه 800 تن در سال🔑طرح توجیهی تولید تیر بتنی برق🔑طرح توجیهی تولید تجهيزات الكتريكی و پزشكی (جنين ياب)🔑طرح توجیهی تولید چاپگر عریض🔑طرح توجیهی تولید چراغ روشنايی پارك ها🔑طرح توجیهی تولید چرخ و محور واگن🔑طرح توجیهی تولید چیپس از میوه جات🔑طرح توجیهی تولید شافت های فولادی🔑طرح توجیهی توليد شيره و سرکه و الکل🔑طرح توجیهی تولید کارامل 800 تن در سال